10 Daily Favorites

Producten waar ik niet zonder kan en die ik zo fijn vind dat ik ze keer op keer weer opnieuw aanschaf. Echte favorieten dus, dat is  waar het in deze blogpost over gaat. Wanneer je net als ik, ik mag toch wel zeggen, een lichtelijke make-up verslaving hebt zou je met gemak elke dag een compleet andere look kunnen dragen. Ik wissel vaak af met kleuren oogschaduw en lipstick maar er zijn maar een aantal producten die ik echt elke dag weer pak. Omdat ik redelijk wat favorieten heb ben ik streng geweest, 10 favorieten mocht ik kiezen. Vandaag deel ik ze met jullie.
1
De eerste drie producten heb ik eigenlijk nog maar vrij kort geleden ontdekt maar zijn desondanks zeker wel favorieten te noemen.

Etos Make-up Fixing Spray – €4,99
Een maand of twee geleden maakte ik kennis met deze fixing spray van Etos en sindsdien  gebruik ik hem bijna dagelijks. Voorheen merkte ik dat mijn make-up in de loop van de dag wat ging glijden en dat vettere delen zoals het voorhoofd en de neus weer duidelijk zichtbaar werden door mijn foundation heen. Deze spray zorgt er naar mijn mening echt voor dat mijn make-up de hele dag op zijn plek blijft zitten.

BE Creative Make-up Feather Finish Matte Foundation – €17,95
Dit is een foundation die ik de laatste tijd echt weer heb herontdekt. Ongeveer een jaar geleden kocht ik deze foundation steeds weer opnieuw als hij op was maar op een gegeven moment ben ik over gestapt op een andere foundation. Begin dit jaar kwam ik er per toeval echter dat deze foundation uit het assortiment gaat bij IciParis omdat hij wordt vervangen door een andere verpakking, om deze reden waren de BE foundations met 50% korting te koop. Ik kocht er toen een omdat ik nog wist hoe fijn ik hem altijd vond. Vandaag liep ik weer even bij IciParis naar binnen om te kijken of er toevallig nog een was die ik als backup kon bewaren, en wat bleek, de foundations waren nu maar €4,50! Ik heb er meteen twee mee genomen, score! De foundation voelt licht aan op de huid en geeft toch een goede dekking voor mij. Dat ik groot heb ingeslagen van deze foundation zegt eigenlijk al wel genoeg, toch? 😉

L’Oreal Paris Miss Manga Black Mascara – €14,99
Per toeval ontdekte ik de Miss Manga mascara in de Punky variant toen ik voor een andere  aanbieding naar het Kruidvat ging maar deze uitverkocht was. Ik ging toen voor de Miss Manga Punky mascara en hoewel de naam vrij heftig klinkt was ik eigenlijk heel erg tevreden over de werking van deze mascara. Toen naar een tijd de Punky variant op was ben ik voor de normale Miss Manga mascara gegaan en deze bevalt me net zo prima. Veel volume, wat extra lengte en geen klontjes.
2
Bobbi Brown Shimmer Brick Pink Quartz – €48,00
Veel te duur maar oh wat ben ik er dol op. De Bobbi Brown Shimmer Brick in Pink Quarts kocht ik in januari als verjaardagscadeautje voor mezelf en sinds dien gebruik ik hem elke dag. Voor een neutrale look gebruik ik hem alleen in combinatie met wat bronzer/contour en wanneer ik wat meer kleur wil gebruik ik er een wat meer gepigmenteerde blush bij. Eigenlijk zou ik alle kleuren Shimmer Bricks in mijn stash willen hebben, dat wordt nog even sparen.. 😉

MAC Mineralize Blush in Gentle – €24,50
Over wat meer kleur toevoegen gesproken, dat doe ik dan eigenlijk altijd met deze prachtige warm-roze blush van MAC. In combinatie met de Bobbi Brown Shimmer Brick, maar ook los met alleen bronzer/contour vind ik hem prachtig door de glans die er in zit. Ik vind Gentle echt een kleur die bij elke warme make-up look past. Een heel fijn product!

Catrice Prime And Fine Transparent Mattifying Powder – €4,99
Een matterende gezichtspoeder is iets wat ik dagelijks gebruik. Momenteel gebruik ik toevallig een poeder van Catrice maar het merk verschilt eigenlijk per keer. Ik vind het fijn dat deze poeder niet helemaal wit is maar een lichte perzik/roze kleur heeft waardoor je niet zo’n witte waas krijgt op je gezicht. Ik stel nooit zo heel veel eisen aan een gezichtspoeder maar wat ik wel belangrijk vind is dat hij niet te poederig is, geen witte waas achterlaat op je gezicht en dat hij er wel echt voor zorgt dat mijn gezicht zo min mogelijk gaat glimmen gedurende de dag.

Wimperkruller Primark – Een euro of twee
Iedereen die mij goed kent op het gebied van make-up zal zeggen dat ik echt niet zonder wimperkruller kan. Ik gebruik hem ochtends voor het aanbrengen van mascara maar ook gaat hij al-tijd mee in mijn tas als ik onderweg ben. Ik ben zo iemand die haar wimpers krult over haar mascara heen, FOUT I know.. Een wimperkruller dus, groot favoriet van mij en zeker deze van Primark met zo’n veertje er in zodat hij automatisch weer opent.
3.png
Aangekomen bij mijn laatste drie favorieten uit deze rij van tien, van alle drie heb ik al-tijd een back-up liggen en ik wissel ze eigenlijk nooit af met een ander product.

Essence Eyebrow Designer 05 Soft Blonde – €1,59
Dit is denk ik wel het product in mijn hele stash die ik al gebruik sinds ik me kan herinneren. Ik vind het simpelweg gewoon een hele fijne en snelle manier om mijn wenkbrauwen strak bij te kunnen tekenen en vanwege de lage prijs heb ik er altijd wel een of twee op voorraad. De kleur is asbruin en dat past goed bij de kleur die mijn wenkbrauwen van zichzelf al hebben. Ik ga de deur echt niet uit zonder eerst mijn wenkbrauwen bij te tekenen en dat doe ik dus met dit product.

Essence Eyeliner Pen Waterproof – 2,89
Nog zo’n budgettopper waar ik al lang trouw aan ben is de eyeliner pen van Essence, hij is goed zwart van kleur en droogt niet snel uit. Ik lees vaak dat mensen issues hebben met stift-eyeliners maar ik moet zeggen dat ik met deze variant van Essence nooit problemen heb. Hij gaat bij mij ongeveer een maand mee, maar door de lage prijs vind ik het niet erg om dan weer een nieuwe aan te schaffen. Met deze pen presteer ik het elke dag weer om een mooie winged eyeliner te maken, al zeg ik het zelf. 😉

Catrice Liquid Camouflage High Coverage Concealer 010 Porcellain – 3,59
En dan, last but not least, laat ik jullie deze concealer van Catrice zien. Wat ik belangrijk vind bij een concealer is dat hij net wat lichter is dan mijn foundation zoadat je een wakkere blik krijgt wanneer je de concealer aanbrengt onder de ogen. Ook vind ik het belangrijk dat hij niet te waterig is en goed dekt, zo kun je eventuele puistjes of roodheden makkelijk verbergen. Deze concealer van Catrice heeft dit naar mijn mening allemaal en daarom is het ook een groot favoriet van mij.
IMG_7729  IMG_7727
Zo, dat waren ze dan, mijn tien dagelijkse favorieten. De een al tijden favoriet, de ander heel recent ontdekt. Door dit rijtje te maken ben ik er achter gekomen dat er toch aardig wat producten zijn die ik vaak opnieuw koop, of op nieuw zou kopen wanneer het op raakt. Ik heb expres geen lipstick en oogschaduw toegevoegd omdat ik zeker wist dat ik dan aan tien favorieten niet genoeg zou hebben. Dat is weer een rij(tje) apart..

Wat zijn jouw dagelijkse favorieten?

Liefs,
Laura

 

4 gedachtes over “10 Daily Favorites

Geef een reactie

