MAC Stash Nudes & Browns

In de afgelopen tijd heb ik heel wat mooie MAC lipsticks verzameld en met name op de nude en de bruine kleuren ben ik gek. Van een mooie my lips but better kleur tot een donkere grijs-bruine lipstick, ik hou er allemaal van. Het liefst stem ik mijn hele outfit af op de lipstick die ik graag wil dragen en ik ben dan ook niet bang om voor een hele donkere of juist hele felle lipstick te gaan. Vandaag houd ik het wat rustiger en laat ik mijn MAC nudes en bruine kleuren zien.
IMG_7354  IMG_7334IMG_7346  IMG_7666
V.l.n.r.: Faux (Satin), Velvet Teddy (Matte), Persistence (Matte), Verve (Satin)

Wat een fijn rijtje vind ik dit, ik ben zo gek op dit soort kleuren. De een net wat bruiner, de ander wat meer oranje of roze. Hoewel ik de twee donkerste kleuren wel echte herfst kleuren vind denk ik dat de twee lichtere kleuren ook nog prima te dragen zijn in het voorjaar. Goed, laten we de kleuren eens afzonderlijk gaan bekijken.
IMG_7611  IMG_7669
Faux: De lichtste en meest roze nude kleur uit het rijtje is Faux, deze lipstick heeft een satin finish en brengt daardoor erg makkelijk aan. Satin finish lipsticks hebben, zoals de naam al zegt, een lichte zijdeachtige glans. Geen heftige glimmende laag maar gewoon een subtiel glansje, precies goed. Faux staat ook wel bekend als de Kylie Jenner lipkleur. Ik vind deze kleur perfect voor elke dag en het is dan ook de lipstick die ik altijd pak als ik het even niet weet. Faux is tot nu toe de enige MAC lipstick waar ik al een back-up van heb liggen en dat geeft wel een beetje aan hoe dol ik ben op deze kleur. 😉IMG_7617  IMG_7670
Velvet Teddy: Je ziet meteen aan de foto dat deze lipstick een matte finish heeft, geen glans te bekennen en ook dat vind ik erg mooi. Ik houd niet van super glimmend, glitterig of juist heel doorzichtig en daarom zijn de matte en de satin finishes mijn favoriet bij MAC. Velvet teddy is vergelijkbaar met Faux maar dan met meer oranje in plaats van roze, dit maakt dat de lipstick een stuk warmer oogt. Ondanks de matte finish vind ik dat Velvet Teddy heel makkelijk aanbrengt. Naast Faux is dit ook wel echt een kleur die ik heel vaak pak, vooral bij warme make-up looks met koper tinten staat deze kleur heel mooi en laat dat nou net iets zijn wat ik vaak draag.
IMG_7622  IMG_7673
Persistence: Dit is toch wel een kleur die een stuk bruiner en minder nude is dan de vorige twee kleuren. Wat mij betreft een perfecte herfst kleur. Ook Persistence heeft een oranje en dus warme ondertoon, dit is echt iets wat ik erg mooi vind. Deze lipstick heeft ook weer een matte finish maar toch brengt hij makkelijk aan. Doordat de kleur wat donkerder is vind ik het fijn om een lipliner te gebruiken zodat je de lijntjes mooi strak kan maken.
IMG_7659  IMG_7674
Verve: De laatste en de donkerste kleur in het rijtje is Verve, ik denk dat deze kleur voor veel mensen de meest gedurfde van de vier is. Ik moest zelf ook even wennen aan de bruine kleur maar hey, MAC Diva draag ik ook al een hele tijd met veel plezier. Over opvallende donkere kleuren gesproken. 😉 In tegenstelling tot de vorige twee kleuren waar ik over schreef heeft Verve een vrij koele ondertoon, door lipsticks met een koelere ondertoon lijk ik vaak al snel wat bleker dus vandaar dat ik altijd wel erg rekening houd met de kleding die ik hier bij aan trek en de rest van de make-up look . Toch vind ik Verve een mooie kleur die ik eigenlijk iets vaker zou moeten dragen.

Deze MAC lipsticks kun je bijvoorbeeld hier of hier kopen en kosten €19,50 per stuk.

Wat is jouw favoriete MAC lipstick?

Liefs,
Laura

5 gedachtes over “MAC Stash Nudes & Browns

Geef een reactie

